قوانین فروشگاه اینترنتی تهران جانبی
لطفا قبل از ثبت سفارش به نکات زیر توجه داشته باشید
ماده 1 – تعاریف
- فروشگاه اینترنتی: وبسایتی است که از طریق اینترنت، امکان مشاهده، انتخاب و خرید کالا یا خدمات را برای کاربران فراهم میکند. در این نوع فروشگاه، فرایند خرید، پرداخت و ارسال سفارشها به صورت آنلاین (در بستر اینترنت) مدیریت میشود.
- قانون تجارت الکترونیک: مجموعهای از مقررات مصوب جمهوری اسلامی ایران که به منظور سازماندهی مبادلات و فعالیتهای تجاری در بستر اینترنت تدوین شده است. این قانون حقوق و تعهدات فروشندگان و خریداران در فضای اینترنتی را مشخص میکند.
- اداره پست: سازمان رسمی و دولتی ارائه دهنده خدمات پستی در ایران است که مسئولیت پردازش، انتقال و توزیع مرسولات پستی را بر عهده دارد.
- ارسال اکسپرس (48 ساعته): نوعی روش ارسال مخصوص شهر تهران است که سفارشات نهایتا طی 48 ساعت کاری پس از ثبت سفارش به دست خریدار میرسد.
- پست پیشتاز: یکی از روشهای رسمی ارسال کالا که مورد قبول ادارات پست و دفاتر پیشخوان است. طبق قوانین اداره پست، زمان ارسال کالا به گیرنده بین 3 تا 7 روز کاری است.
- مرجوعی: بازگرداندن کالا به فروشگاه و دریافت وجه پرداخت شده.
- مرجوعی سلیقه ای: در این نوع از مرجوعی، کالا هیچگونه ایراد فنی یا ظاهری ندارد و مشتری صرفا به دلیل عدم رضایت از ظاهر و… کالا را مرجوع میکند.
- مرجوعی فنی: کالا دارای ایراد فنی و ظاهری است که عملکرد محصول را مختل میکند.
- هزینه ارسال: شامل کرایه پستی (درج شده در سامانه پستی) و هزینه بستهبندی آن.
- کارمزد بانک: شامل کارمزد انتقال وجه و کارمزد درگاه پرداخت.
- گارانتی: تعهد رسمی فروشنده است مبنی بر اینکه کالای ارائه شده، در بازه زمانی مشخص و تحت شرایط اعلام شده، در صورت بروز نقص یا ایراد ناشی از تولید یا عملکرد، به صورت رایگان تعمیر یا تعویض گردد.
ماده 2- فرایند مرجوعی سفارش
- در صورتی که قصد دارید کالای خود را مرجوع کنید، لطفا قبل از هر اقدام با پیشتیبانی فروشگاه تماس بگیرید.
- در محله بعدی لازم است تا از ظاهر کالا و ظاهر جعبه محصول تصاویر واضح تهیه کرده و آن را برای پشتیبانی ارسال نمایید.
- محصول را به حالت اولیه بازگردانید و تمامی متعلقات آن را (شامل دفترچه، کابل و…) داخل جعبه قرار دهید.
- سپس کالا را توسط پست پیشتاز به آدرس اعلام شده از طرف فروشگاه ارسال نمایید.
- پس از دریافت کالا توسط فروشگاه، نهایتا طی 24 ساعت آینده مشکل اعلام شده توسط پشتیبانی فروشگاه بررسی خواهد شد و نتیجه آن به اطلاع شما خواهد رسید.
- در صورت احراز مشکل کالا هزینه آن به شما عودت داده میشود.
ماده 3- قوانین مرتبط با مرجوعی
- مطابق با قانون تجارت الکترونیک، مهلت مرجوعی، 7 روز از زمان دریافت کالا توسط مشتری است. پس از گذشت مهلت زمان تعیین شده فروشگاه هیچگونه تعهد و مسئولیتی در قبال مرجوعی سفارش ندارد.
- زمان دریافت کالا توسط خریدار قابل استعلام در سامانه پستی است.
- در صورتی که کالا به صورت سلیقهای مرجوع شود، هزینه ارسال کالا (از فروشگاه به مشتری) و هزینه بازگشت کالا (از مشتری به فروشگاه) بر عهده مشتری است.
- در صورتی که کالا به صورت فنی مرجوع شود، هزینه ارسال کالا (از فروشگاه به مشتری) و هزینه بازگشت کالا (از مشتری به فروشگاه) بر عهده فروشگاه است.
- کالا حتما باید توسط پست پیشتاز به فروشگاه ارسال شود. در صورت عدم ارسال کالا توسط پست پیشتاز، هزینه ارسال کالا تا سقف پست پیشتاز پرداخت میگردد (در مرجوعی فنی)
- ممکن است مشتری کالای خود را به صورت فنی مرجوع کند اما پس از بررسی، مشکل کالا احراز نشود، در این صورت مرجوعی به صورت سلیقهای تلقی میشود.
- در هنگام بررسی کالای مرجوعی توسط فروشگاه، از لحظه به لحظه بررسی ویدیو تهیه میگردد و در صورت لزوم در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.
- در صورتی که قصد دارید کالایی را مرجوع کنید، باید طی 72 ساعت پس از هماهنگی با فروشگاه کالا را به اداره پست تحویل داده و کد رهگیری آن را برای پشتیبانی ارسال نمایید.
- قبل از ارسال کالا باید از ظاهر محصول و جعبه آن تصاویر واضحی را برای پشتیبانی فروشگاه ارسال نمایید، در زمان دریافت، کالا با تصاویر ارسالی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مغایرت (آسیب دیدگی) خسارت آن از وجه پرداختی کسر خواهد شد.
- در صورت مرجوعی کالا به صورت سلیقهای و فنی، نباید هیچگونه آسیب ظاهری یا فنی به کالا و جعبه آن وارد شده باشد. در صورت بروز آسیب، خسارت آن از مشتری دریافت خواهد شد.
- در صورت مرجوعی سیلقهای، هزینه ارسال کالا و کامردز بانک از وجه عودتی کسر خواهد شد.
ماده 4 – قوانین ارسال سفارش
- ارسال پست پیشتاز: در این روش تمامی کالاها نهایتا طی 48 ساعت کاری به اداره پست تحویل داده میشود و کد رهگیری آن برای مشتری ارسال خواهد شد.
- ارسال اکسپرس: در این روش که تنها مختص شهر تهران است، کالا نهایتا طی 48 ساعت کاری به مشتری تحویل داده میشود.
- ارسال فوری: در این روش کالا نهایتا 3 ساعت کاری پس از ثبت سفارش به مشتری تحویل داده میشود. در این روش هزینه ارسال به صورت پس کرایه و بر عهده مشتری خواهد بود.
ماده 5 – دیگر قوانین
- ساعات پاسخگویی پشتیبانی همه روزه از 10 الی 19 است.
- مهلت گارانتی با مهلت مرجوعی متفاوت است؛ مطابق با قانون خریدار 7 روز از زمان دریافت کالا برای اعلام مرجوعی مهلت دارد، پس از گذشت این کالا مرجوعی پذیرفته نیست (حتی در صورتی که کالا دارای گارانتی باشد).
- در صورتی که کالا دارای گارانتی ایراد داشته باشد، میتوانید برای تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید.
- تعمیر یا تعویض کالا بسته به موجودی کالا، شرایط کالا و بر اساس سیاست های فروشگاه انجام میشود و قابل انتخاب توسط مشتری نیست.