موجودی و قیمت به روز است

سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

قوانین و مقررات

قوانین فروشگاه اینترنتی تهران جانبی

لطفا قبل از ثبت سفارش به نکات زیر توجه داشته باشید

ماده 1 – تعاریف

  • فروشگاه اینترنتی: وبسایتی است که از طریق اینترنت، امکان مشاهده، انتخاب و خرید کالا یا خدمات را برای کاربران فراهم می‌کند. در این نوع فروشگاه، فرایند خرید، پرداخت و ارسال سفارش‌ها به صورت آنلاین (در بستر اینترنت) مدیریت می‌شود.
  • قانون تجارت الکترونیک: مجموعه‌ای از مقررات مصوب جمهوری اسلامی ایران که به منظور سازمان‌دهی مبادلات و فعالیت‌های تجاری در بستر اینترنت تدوین شده است. این قانون حقوق و تعهدات فروشندگان و خریداران در فضای اینترنتی را مشخص می‌کند.
  • اداره پست: سازمان رسمی و دولتی ارائه دهنده خدمات پستی در ایران است که مسئولیت پردازش، انتقال و توزیع مرسولات پستی را بر عهده دارد.
  • ارسال اکسپرس (48 ساعته): نوعی روش ارسال مخصوص شهر تهران است که سفارشات نهایتا طی 48 ساعت کاری پس از ثبت سفارش به دست خریدار می‌رسد.
  • پست پیشتاز: یکی از روش‌های رسمی ارسال کالا که مورد قبول ادارات پست و دفاتر پیشخوان است. طبق قوانین اداره پست، زمان ارسال کالا به گیرنده بین 3 تا 7 روز کاری است.
  • مرجوعی: بازگرداندن کالا به فروشگاه و دریافت وجه پرداخت شده.
  • مرجوعی سلیقه ای: در این نوع از مرجوعی، کالا هیچگونه ایراد فنی یا ظاهری ندارد و مشتری صرفا به دلیل عدم رضایت از ظاهر و… کالا را مرجوع می‌کند.
  • مرجوعی فنی: کالا دارای ایراد فنی و ظاهری است که عملکرد محصول را مختل می‌کند.
  • هزینه ارسال: شامل کرایه پستی (درج شده در سامانه پستی) و هزینه بسته‌بندی آن.
  • کارمزد بانک: شامل کارمزد انتقال وجه و کارمزد درگاه پرداخت.
  • گارانتی: تعهد رسمی فروشنده است مبنی بر اینکه کالای ارائه شده، در بازه زمانی مشخص و تحت شرایط اعلام شده، در صورت بروز نقص یا ایراد ناشی از تولید یا عملکرد، به صورت رایگان تعمیر یا تعویض گردد.

ماده 2- فرایند مرجوعی سفارش

  1. در صورتی که قصد دارید کالای خود را مرجوع کنید، لطفا قبل از هر اقدام با پیشتیبانی فروشگاه تماس بگیرید.
  2. در محله بعدی لازم است تا از ظاهر کالا و ظاهر جعبه محصول تصاویر واضح تهیه کرده و آن را برای پشتیبانی ارسال نمایید.
  3. محصول را به حالت اولیه بازگردانید و تمامی متعلقات آن را (شامل دفترچه، کابل و…) داخل جعبه قرار دهید.
  4. سپس کالا را توسط پست پیشتاز به آدرس اعلام شده از طرف فروشگاه ارسال نمایید.
  5. پس از دریافت کالا توسط فروشگاه، نهایتا طی 24 ساعت آینده مشکل اعلام شده توسط پشتیبانی فروشگاه بررسی خواهد شد و نتیجه آن به اطلاع شما خواهد رسید.
  6. در صورت احراز مشکل کالا هزینه آن به شما عودت داده می‌شود.

ماده 3- قوانین مرتبط با مرجوعی

  1. مطابق با قانون تجارت الکترونیک، مهلت مرجوعی، 7 روز از زمان دریافت کالا توسط مشتری است. پس از گذشت مهلت زمان تعیین شده فروشگاه هیچ‌گونه تعهد و مسئولیتی در قبال مرجوعی سفارش ندارد.
  2. زمان دریافت کالا توسط خریدار قابل استعلام در سامانه پستی است.
  3. در صورتی که کالا به صورت سلیقه‌ای مرجوع شود، هزینه ارسال کالا (از فروشگاه به مشتری) و هزینه بازگشت کالا (از مشتری به فروشگاه) بر عهده مشتری است.
  4. در صورتی که کالا به صورت فنی مرجوع شود، هزینه ارسال کالا (از فروشگاه به مشتری) و هزینه بازگشت کالا (از مشتری به فروشگاه) بر عهده فروشگاه است.
  5. کالا حتما باید توسط پست پیشتاز به فروشگاه ارسال شود. در صورت عدم ارسال کالا توسط پست پیشتاز، هزینه ارسال کالا تا سقف پست پیشتاز پرداخت می‌گردد (در مرجوعی فنی)
  6. ممکن است مشتری کالای خود را به صورت فنی مرجوع کند اما پس از بررسی، مشکل کالا احراز نشود، در این صورت مرجوعی به صورت سلیقه‌ای تلقی می‌شود.
  7. در هنگام بررسی کالای مرجوعی توسط فروشگاه، از لحظه به لحظه بررسی ویدیو تهیه می‌گردد و در صورت لزوم در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.
  8. در صورتی که قصد دارید کالایی را مرجوع کنید، باید طی 72 ساعت پس از هماهنگی با فروشگاه کالا را به اداره پست تحویل داده و کد رهگیری آن را برای پشتیبانی ارسال نمایید.
  9. قبل از ارسال کالا باید از ظاهر محصول و جعبه آن تصاویر واضحی را برای پشتیبانی فروشگاه ارسال نمایید، در زمان دریافت، کالا با تصاویر ارسالی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مغایرت (آسیب دیدگی) خسارت آن از وجه پرداختی کسر خواهد شد.
  10. در صورت مرجوعی کالا به صورت سلیقه‌ای و فنی، نباید هیچگونه آسیب ظاهری یا فنی به کالا و جعبه آن وارد شده باشد. در صورت بروز آسیب، خسارت آن از مشتری دریافت خواهد شد.
  11. در صورت مرجوعی سیلقه‌ای، هزینه ارسال کالا و کامردز بانک از وجه عودتی کسر خواهد شد.

ماده 4 – قوانین ارسال سفارش

  • ارسال پست پیشتاز: در این روش تمامی کالاها نهایتا طی 48 ساعت کاری به اداره پست تحویل داده می‌شود و کد رهگیری آن برای مشتری ارسال خواهد شد.
  • ارسال اکسپرس: در این روش که تنها مختص شهر تهران است، کالا نهایتا طی 48 ساعت کاری به مشتری تحویل داده می‌شود.
  • ارسال فوری: در این روش کالا نهایتا 3 ساعت کاری پس از ثبت سفارش به مشتری تحویل داده می‌شود. در این روش هزینه ارسال به صورت پس کرایه و بر عهده مشتری خواهد بود.

ماده 5 – دیگر قوانین

  • ساعات پاسخگویی پشتیبانی همه روزه از 10 الی 19 است.
  • مهلت گارانتی با مهلت مرجوعی متفاوت است؛ مطابق با قانون خریدار 7 روز از زمان دریافت کالا برای اعلام مرجوعی مهلت دارد، پس از گذشت این کالا مرجوعی پذیرفته نیست (حتی در صورتی که کالا دارای گارانتی باشد).
  • در صورتی که کالا دارای گارانتی ایراد داشته باشد، می‌توانید برای تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید.
  • تعمیر یا تعویض کالا بسته به موجودی کالا، شرایط کالا و بر اساس سیاست های فروشگاه انجام می‌شود و قابل انتخاب توسط مشتری نیست.